Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018

Απεικόνιση Μινωίτισσας ιέρειας κρατώντας κομποσκοίνι 1600 π.χ.


Το κομπολόι ή το κομποσκοίνι, το γνωρίζετε όλοι. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζεται ίσως είναι ότι το κομποσκοίνι το χρησιμοποιούσαν ήδη στην Μινωική Κρήτη, όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στην εικόνα που σας παραθέτω. 



Σύμφωνα με την επικρατούσα θεωρία το κομποσκοίνι/ κομπολόι χρησιμοποιήθηκε στην Ινδία περίπου το 700 π.Χ . Γενικότερα το κομποσκοίνι/ κομπολόι ταυτίστηκε το μέτρημα προσευχών και στην επίκληση των Θεών Βισνού και Σίβα.αργότερα ο Βουδισμός συνέχισε την παράδοση , και οι πιστοί του Θιβέτ, όπου ο Βουδισμός έφτασε γύρω στο 800 μ. Χ., έκαναν τις δικές τους χάντρες προσευχής από κοράλλι, όστρακα, ελεφαντόδοντο, κεχριμπάρι, τιρκουάζ και διάφορους λίθους, με 108 χάντρες. Ο αριθμός 108 συμβολίζει τις ισάριθμες αμαρτωλές επιθυμίες τις οποίες πρέπει να ξεπεράσει κάθε Βουδιστής, για να μπορέσει να φτάσει σε Νιρβάνα. Από την Ανατολή πέρασε τους Άραβες, και από τους Τούρκους ξανά σε εμάς....;

Το μουσουλμανικό κομποσκοίνι/ κομπολόι είχε 99 χάντρες, όσες και οι χάρες του Αλλάχ, όμως τελικά μειώθηκαν λόγω οικονομίας χρόνου σε 33 .

Στον Χριστιανισμό συγγραφείς του 4ου και 5ου μ.Χ. αιώνα όπως ο Παλλάδιος αναφέρουν κατασκευάσματα για μέτρηση προσευχών μοναχών, ερημίτων και αναχωρητών ασκητών στις ερήμους της Αιγύπτου. Ανάλογες αναφορές υπάρχουν σε βίους ασκητών των τελών του 3ου και των αρχών του 4ου αιώνα όπως του Αγίου Αντωνίου, του Αγίου Παύλου του Ερημήτη και του Αγίου Παχωμίου (στον οποίο και αποδίδεται η "εφεύρεση" του κομποσχοινιού).


Το πρώτο μέρος στην Ελλάδα, όπου λέγεται πως χρησιμοποιήθηκαν «κομποσκοίνια», ήταν η μοναστική πολιτεία του Άθω. Οι αγιορείτες καλόγεροι έδεναν σε τακτές αποστάσεις μιας χοντρής κλωστής κόμπους, για να μετρούν τις προσευχές τους. Οι κόμποι είναι και εδώ 33 για να συμβολίζουν τα χρόνια του Ιησού Χριστού, οι 99 κόμποι είναι το 33 πολλαπλασιασμένο με τον αριθμό των τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδας, και ο κάθε κόμπος αποτελείται από 9 πλεγμένους σταυρούς, που συμβολίζουν τα εννέα τάγματα των αγγέλων.


Αυτή είναι η επικρατούσα εκδοχή. Μήπως όμως μετά την ανάδειξη της εικονιζόμενης Μινωίτισσας ιέρειας μήπως πρέπει να αναθεωρήσουμε; !

 Επιλογές, επεξεργασία, επιμέλεια δημοσιεύσεων/αναδημοσιεύσεων Πλωτίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου