Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

Η Μυθολογία μέσα από την Αστρολογία * Ταύρος *

 

Υπάρχουν 3 αρχαιοελληνικοί μύθοι που συνδέονται έντονα με το ζώδιο του Ταύρου:

 1) Ο λευκός ταύρος που απαγάγει την Ευρώπη από την Τίρυνθα και την μεταφέρει στην Κρήτη. Ο ταύρος είναι ο ίδιος ο Δίας, οποίος μεταμορφώθηκε σε αυτή τη μορφή ζώου ώστε να αποπλανήσει και να απαγάγει τη γυναίκα της επιλογής του.

2) Η μεταμόρφωση της Ιούς από την Ήρα σε αγελάδα μέσα σε μια έκρηξη ζήλιας καθώς η πρώτη υπήρξε ερωμένη του Δία.


3) Ο μύθος του ταύρου με τον οποίο ερωτεύεται η Πασιφάη, η γυναίκα του βασιλιά Μίνωα, από την ερωτική σχέση των οποίων γεννήθηκε ο μυθικός Μινώταυρος.



Και στους τρεις μύθους διαφαίνεται έντονα η κτητικότητα που συνδέεται με το ζώδιο του Ταύρου, το ζώδιο που αναζητά την ασφάλεια μέσα από τις κτήσεις που αποκτά και διατηρεί. Στον πρώτο μύθο, ο Ταύρος - Δίας ερωτεύεται την Ευρώπη και αφού τη σαγηνεύει με την εμφάνιση ενός ευγενούς λευκού ταύρου. Από την μια πλευρά η σαγήνη της Ευρώπης αντιμετωπίζεται ως κατάκτηση της από τον Ταύρο - Δία.

Αφού την κατέκτησε είναι δική του να την οδηγήσει όπου αυτός επιθυμεί , γι' αυτό την απαγάγει για να σμίξει μαζί της. Είναι πλέον «κτήμα» του. Από την άλλη πλευρά, η αρπαγή της με την βία από τον Ταύρο - Δία θέλει να δείξει την ενστικτώδη και ζωώδη ενέργεια που κατακλύζει τον Δία όταν παρασύρεται και γίνεται δέσμιος της ερωτικής τους επιθυμίας για την Ευρώπη.

Στο δεύτερο μύθο το κτητικό πρόσωπο είναι η Ήρα, η οποία μέσα από όλη την μυθολογία έχει την εικόνα της γυναίκας που θεωρεί πως ο Δίας ως άντρας της δεν έχει δικαίωμα να έχει δεσμούς με άλλες θνητές γυναίκες. Η Ήρα σε μια έξαρση ζήλιας μεταμορφώνει την Ιό, άλλη μια ερωμένη του Δία, σε αγελάδα. Η ζήλια σαν έκφραση συναισθήματος που συνδέεται με την ασφάλεια που επιθυμεί να βιώσει κάποιος μέσα από την προστασία των κατακτήσεών του είναι ακόμη ένα χαρακτηριστικό του ζωδίου που διαφαίνεται μέσα από το μύθο.


Ο τρίτος μύθος, που αναφέρεται στο βασιλιά Μίνωα και τον Ταύρο (που έγινε άλλωστε και σύμβολο του μινωικού πολιτισμού) είναι ίσως ο πιο διδακτικός για την κτητική φύση του ζωδίου και τι πρέπει να προσεχθεί σε αυτή. Ο βασιλιάς Μίνωας ήταν σύμφωνα με το μύθο γιος της Ευρώπης και του Δία και προήλθε από το ερωτικό σμίξιμο των δύο τους που περιγράφηκε από τον πρώτο μύθο. Λέγεται ότι η προσωπικότητα του Μίνωα ήταν ψυχρή, τυραννική και εγωιστική.

Πριν γίνει βασιλιάς έπρεπε να συναγωνιστεί τα δύο αδέρφια του για τον θρόνο. Ο Μίνωας προσευχήθηκε λοιπόν στον Ποσειδώνα να του στείλει έναν ταύρο που θα αναδυθεί μέσα από τη θάλασσα σαν απόδειξη ότι οι Θεοί εγκρίνουν τον ίδιο σαν μέλλοντα βασιλιά της Κρήτης. Ο Μίνωας έκλεισε την προσευχή του στον Ποσειδώνα με την υπόσχεση να θυσιάσει το ζώο στον ίδιο μόλις γινόταν βασιλιάς σε ένδειξη ευγνωμοσύνης και υπηρεσίας προς τον Ποσειδώνα.


Ο Ποσειδώνας έστειλε εντέλει το ιερό ζώο στον Μίνωα και εκείνος έλαβε το χρίσμα του βασιλιά. Όταν έφτασε όμως η ώρα της θυσίας ο Μίνωας, συνεπαρμένος από την ευγένεια και περηφάνια του ζώου, το αντικατέστησε με ένα άλλο λευκό ταύρο και κράτησε εκείνον του Ποσειδώνα στο κοπάδι του. Μόλις ο Ποσειδώνας αντιλήφθηκε την άδικη ανταλλαγή, για να τιμωρήσει την ανυπακοή του Μίνωα, έκανε την Πασιφάη να αποκτήσει έναν ανεξέλεγκτο ερωτικό πόθο για τον Ταύρο του και τελικά να σμίξει μαζί του. Ο καρπός της ερωτικής αυτής πράξης ήταν σύμφωνα με το μύθο ο Μινώταυρος.

Η πράξη της θυσίας του Ταύρου στον Ποσειδώνα θα συμβόλιζε για τον Μίνωα την υποτέλεια του στον ρόλο του ως βασιλιάς και την άρνηση της εγωιστικής του φύσης. Αντίθετα όμως η διατήρηση του ιερού Ταύρου απέδειξε την εγωκεντρική φύση του και την δυσκολία του να ελέγξει τις επιθυμίες του.


Η γήινη, ενστικτώδης δύναμη του Ταύρου που στοχεύει στην απόκτηση και διατήρηση των αγαθών είναι το δώρο του Ταύρου. Εντούτοις αν ο Ταύρος επιτρέψει τα ένστικτα αυτά να τον κυριεύσουν τότε μπορεί να οδηγηθεί σε καταστροφικές για τον ίδιο και τους γύρω του οδούς καθώς θα γίνεται ολοένα και περισσότερο δέσμιος των επιθυμιών του. Η σχέση μεταξύ του εγώ και των ενστίκτων πρέπει να έρθει σε μια ισορροπία και αυτό είναι μέρος του τρόπου ανάπτυξης της προσωπικότητας σε πολλούς εκπροσώπους του ζωδίου.

Η διαδικασία της κατανόησης της φύσης του «επιθυμώ» είναι ίσως το κλειδί της κατανόησης και της εκτίμησης της ζωώδους φύσης που ενυπάρχει μέσα στο ζώδιο αυτό. Αν τα ένστικτα κυριαρχήσουν τότε είναι πιθανόν ο Ταύρος να καταστρέψει από μόνος του τη σταθερότητα και την ηρεμία που τόσο φαίνεται να αποζητά. Στο επίπεδο των υλικών αγαθών, η διαφοροποίηση του «Ποιος είμαι;» από το «Τι έχω;» είναι σημαντική στην ανάπτυξη του Εγώ. Με άλλα λόγια οι Ταύροι πρέπει να μάθουν να θυσιάζουν το ιερό τους ζώο, δηλαδή να μάθουν να αφήνουν και τελικά να αφήνονται.


Συνεχίζεται